Zaključno predavanje in obisk g. Ivana Hribarja
10. maja 2014 je Zavod Oreli v okviru pridobljenega projekta »Razvoj inovativnosti med generacijami na podeželju z vključevanjem ranljivih skupin«, s strani LAS – Srce Slovenije in EU sredstev, v prostorih krajevne skupnosti Šmarca, organiziral zaključno predavanje na temo socialnega podjetništva. Spoznavali in na novo osvežili smo poti do uspešnega podjetja, kar v veliki meri prineseta dobro poslovanje in učinkovito mreženje. Svojo uspešno pot in očitno vztrajnost za končni uspeh je z nami delil g. Ivan Hribar, direktor podjetij Zarja Kovis, Zarja Ekoenergija in Term Snovik.
Tekom izobraževanj in delavnic smo udeleženci spoznavali, kako se poslovno idejo prevaja v realnost, njen končni rezultat pa je uspešno poslovanje dejavnosti. Že kmalu smo se lahko vprašali »ali sem podjetnik?« in čeprav je posamezniku podjetniška žilica lahko pisana na kožo, smo spoznali, da je biti podjetnik veliko več kot samo imeti dobro idejo. Pojem podjetništva se tako navezuje na številne ravni. Uspešen podjetnik mora znati dobro komunicirati, imeti mora pogajalske veščine in vztrajnost, saj so začetki največkrat zelo težki. Pri tem je tudi pomembno, kakšne so njegove osebna vizija, vrednote, znanja in sposobnosti, ki jih lahko vključi v uresničitev svojih idej.
G. Ivan Hribar je odlično predstavil pot do uspešnega podjetništva, sodelovanje z okolico in vpeljavo znanj in inovativnosti. Ideje za vsa njegova podjetja temeljijo na osnovi štirih temeljev in ta so človeški viri (inovativnost idej in vztrajnost v času kriz), finance, uporaba znanja (vodstvena struktura, povezovanje znanj) in varovanje okolja (minimaliziranje negativnih vplivov na okolje, ekološka usmeritev). G. Hribar je zelo slikovito nakazal, da je pot do uspešnega podjetništva lahko ravna ali pa zelo vijugasta in je pri tem potrebna vztrajnost in pozitiven pristop. Zato so učinkovito mreženje, tkanje dobrih poslovnih odnosov, jasna komunikacija, usklajevanje in reševanje problemov ključne entitete, da se ideja razvija naprej. Poudaril pa je, da moramo biti pri svojem entuziazmu zmerni, saj nas prevelika in predvsem pričakovanja brez trde podlage, lahko privedejo do razočaranj. Pot namreč ni lahka, cilj ni zagotovljen.
Vsako znanje, ki ga človek pridobi v življenju, je koristno v tolikšni meri, kolikor je posameznik motiviran, da ga uporabi. G. Ivan Hribar nam je lahko zgled, saj je v svoje ideje, skupaj z ostalimi sodelavci, vlagal znanja s številnih področij. Tako so Zarja Kovis , Zarja Ekoenergija in Terme Snovik tri različna uspešna podjetja, katerim je skupna ekologija in dobro vodenje.