Izobraževalno srečanje Varnost za starejše
Matjaž Birsa, policist iz Policijske postaje Kamnik, je v soboto, 3. junija 2017, v prostorih Medgeneracijskega društva invalidov Kamnik vodil zelo zanimivo in koristno izobraževalno srečanje.
Povedal je, da število oseb, ki so žrtve določenih vrst kriminala, kot je npr. kraja torbic, s starostjo narašča. Zato je zelo pomembno, da se zavedamo različnih možnosti, kjer smo lahko žrtve kriminala in jih že vnaprej preprečimo. Če pa se vendarle zgodijo, moramo presoditi in pustiti, da zlikovec svoje delo opravi, vendar ga moramo takoj, ko lahko, prijaviti policiji in ga čim boljše opisati.
VARNO SHRANJENE TORBICE IN POD BUDNIM OČESNIM NADZOROM
Povedal je, da zelo pomembno, da imajo starejši torbice oziroma denarnice vedno varno obešene okrog vratu ali na rami in pod pazduho in vedno pod očesnim nadzorom; predvsem v trgovinah naj ne puščajo torbic v nakupovalnih vozičkih, sami pa mogoče iščejo določene artikle v drugi polici ali celo v drugi vrsti.
ZAKAJ SE NE BRANIMO
Če do kraje pride in celo do osebnega stika (grabljenje torbice ali kaj podobnega), je poudaril, da naj se starejši ne branijo in ne zoperstavljajo tatovom, ker so navadno mlajši od njih in zato fizično močnejši in okretnejši. Tako lahko nastopijo celo telesne poškodbe, tat je pa svoje delo vendarle opravil.
NAJPOGOSTEJŠA RAVNANJA IN ZVIJAČE TATOV
Razložil nam je najpogostejše načine ravnanja storilcev in zvijače, ki imajo namen od žrtve zvabiti denar. To se dogaja na domovih, v javnih prostorih (npr. na ulicah in v trgovinah) ali med vožnjo na sredstvih javnega prevoza. Storilci, ki želijo priti v stanovanje, poskušajo žrtev z različnimi načini pripraviti do tega, da bi jih spustila v svoj dom. Prevaranti pozvonijo pri vratih žrtve in jo prosijo za pomoč ali uslugo: prosijo jo za papir in svinčnik, da bi lahko pustili sporočilo za
soseda, ki ga ni doma; starši z majhnim otrokom prosijo, če smejo uporabiti WC; moški zaprosi za kozarec vode, ker mu je na stopnišču postalo slabo, ali vas vljudno prosi, če sme uporabiti telefon, ker se mu je zgodila nesreča.
Pogoste so tudi kraje na ulicah. Tat zaigra naključno srečanje z žrtvijo in poskuša odvrniti njeno pozornost. Taka je npr. prevara z menjavo denarja. Prevarant nagovori starejšo osebo, če bi mu zamenjala denar, ker npr. potrebuje drobiž za telefon ali za parkirni avtomat ali pa prosi za denar za avtobusni prevoz. Prav tako nam je svetoval veliko previdnost pri prodaji na domu. Prevaranti kupce pogosto presenetijo, ti kupujejo, ker nimajo možnosti primerjave cen, nasedajo zagotovilom
prodajalca ali se ga hočejo na hitro znebiti. Takšne nakupe nato pogosto obžalujejo.
KAKO IZGLEDAJO STORILCI
Storilci so pogosto elegantno oblečeni, vljudni in imajo samozavesten nastop. Zato jih je težko prepoznati. Ne bodite za vsako ceno vljudni. Če se vam nekdo zdi sumljiv, ga odločno zavrnite in končajte pogovor. V primeru, da je ta oseba preveč vsiljiva in se je ne morete sami otresti, pokličite policijo.
KAKO RAVNAMO, ČE SMO V STISKI
Če ste v stiski, opozorite nase s kričanjem oziroma povzročanjem nekega ropota, ki bo privabilo bližnje sosede, ki vam bodo lahko pomagali. V primeru, da je do prevare že prišlo, je treba čim hitreje ukrepati: pokličite policijo in prijavite dejanje; tako je možnost, da storilca odkrijejo.
NAŠE IZKUŠNJE IN VARNO V PROMETU
Ob zaključku izobraževanja so tudi udeleženci povedali svoje izkušnje in še skupaj ponovili znanje cestno prometnih predpisov za pešce in kolesarje.
ZAHVALA
Hvala lepa vsem udeleženim, predvsem pa policistu Matjažu Birsi za odlično izvedeno izobraževanje in Janezu Sedušaku, vodji Medobčinskega društva invalidov Kamnik, za res lepo urejen prostor, kjer smo se srečali.
Zavod Oreli